2011-04-12 13:38:19

Vecka 26

Mamma:
6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.

Bebis:
Nu väger bebisen ungefär 850 g och är 23 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibel. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata.

Egna tankar:
+ 6 kilo sist jag var hos barnmorskan (förra veckan) så än så länge är det inte så farligt, men jag känner hur jobbigare saker är så jag tänkte försöka att inte gå upp allt för många kilon till. Som jag skrev innan har jag fått sjukt ont i svanskotan och idag är det värre.. Men fortfarande ingen smärta som gör att det ens känns i närheten som inte värt det. Jag skulle kunna ha 100ggr ondare och det hade fortfarande varit värt det :) Ärtan där inne lever om för fullt och igår hade stackarn hicka! Men efter lite gnuggandes gick det över :)

Så kort sagt börjar det känns nu att man snart gått 7 månader, men alla krampor i världen är värd att utstå bara de lilla livet inne i magen mår bra


♡ Elin - Blivande Mamma.: http://elinpantsar.blogg.se/
2011-04-13 ✩ 14:30:42

Grattis till liten i magen! :)


♡ Elin - Blivande Mamma.: http://elinpantsar.blogg.se/
2011-04-13 ✩ 15:53:58

Tack! :)

Ja, de flesta jag känner säger Pyret, men Ärtan låter nästan gulligare :P





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback