2011-08-20 16:53:35

Tröttis

Måste bara börja och säga att jag är verkligen sämst på att svara på era kommentarer, ska bättra mig - lovar! :) För det är trots allt väldigt roligt att läsa alla era snälla och gulliga kommentarer ni lämnar!

2 nätter i rad nu har våran lilla tös sovit oroligt och jag tror att det är lite problem med magen som ställer till det. Igår höll hon på att stöna&stånka länge innan hon kunde bajsa riktigt, och så fort hon läggs ner börjar hon med sitt knorrandes vilket inte bara gör att hon inte kan somna riktigt utan jag kan inte slappna av och sova utan att vakna vid varje ljud hon gör. Sen vill hon amma så fort hon blir lite kinkig vilket resulterar i att vi ammar flera gånger/natt och i slutändan kräks hon för att hon äter utan att vara hungrig (är vad jag antar iaf). Napp vill hon absolut inte ha.. Jag ska iaf testa att hoppa över yoghurten på morgonen och dra ner på mjölk i kaffet och se om det blir bättre, och även testa köpa minifom. Så synd om henne när man inte kan göra något för att hjälpa :/

Nåja, jag och Victor gör så gott vi kan att ta henne i omgångar så den andre får sova. Älskar min underbara sambo så mycket! Fastän jag är så trött att jag mår illa vissa gånger önskar jag ingenting annat, min lilla familj är det bästa jag har :)
Vi fick även papper från skatteverket i veckan så nu har hon ett fullständigt personnummer :) Hela hennes personnummer "rimmar" så bra eller vad man ska säga, så det är super lätt att komma ihåg :D Och hon har även fått ett namn! Så hon heter inte Ärtan längre - även om det alltid kommer vara våran lilla Ärta :) Mer om namnet kommer i ett annat inlägg.

Nu ska jag passa på att slå igen ögonen en liten stund medans mina två fina redan vilar <3

♡ Zandra - Augustifamiljen: http://augustifamiljen.blogg.se/
2011-08-20 ✩ 22:00:42

Prova dra ner på kaffet helt (hur jobbigt det än låter, jag vet...) Men det funkade för Lilli när hon hade magont iaf :)



Roligt att ni har hittat namn, visst är det en speciell känsla när det bara dimper ner lika självklart som vatten?!


♡ Zandra - Augustifamiljen: http://augustifamiljen.blogg.se/
2011-08-20 ✩ 22:48:38

nä precis, man är inte alltid "steget före", hur mycket man än vill vara det :)



Choklad och lök kan förresten också vara sånt dom får ont i magen av. Jobbigt läge för ett chokladmonster som jag kan jag meddela ;)



Kram!


♡ Anna:
2011-08-20 ✩ 23:25:12

Semperdroppar är mycket bättre! Det tycker 9/10 andra föräldrar också. Sempers är en gång dagligen.

Miniform innan! Varje! Amning!

Tänk på det:)

♡ Mirre: http://myflowergirl.blogg.se/
2011-08-21 ✩ 00:19:25

Förstår att ni är trötta, men tycker det låter som ni försker fixa det så gott det går =D

kramar


♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2011-08-21 ✩ 10:52:21

babymassage! Kan man göra lite när man bytar blöja tex. Finns små enkla rörelser man kan göra just mot magont. :) Sempers magdroppar vet jag en bekant hade.


♡ Saran - Mamma till Julian ♥: http://saharan.blogg.no
2011-08-21 ✩ 15:21:42

Nu måste vi ju få se lite bilder på dig också :D





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback