2011-12-02 16:47:09

Kackerlackor

Victor tipsade mig att se Plus från igår på svtplay eftersom det handlade om kackerlackor. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. Den här familjen var värre drabbad än oss. Vi har inte längre "lösa" djur utan fällorna räcker för oss, och i genomsnitt kanske det sitter 7-8 st i varje. Drar vi fram spisen har vi inte en enda. Våra är snäppet större också, fastän samma sort.

I vilket fall, vare sig man har som dom eller som oss är det inte acceptabelt! Ingen hyresvärd verkar förstå hur äckligt det är. Att vi inte får någon ersättning kan jag förstå, däremot blir jag irriterad när dom håller kvar oss här FASTÄN kontraktet säger flytt 1 dec och FASTÄN anticimex säger att det är grönt att flytta. Det bara beklagas.. undra om dom skulle beklaga lika mycket ifall dom själva blev drabbade?

Det är även någon "expert" som säger att det INTE är ok att man bor med småbarn bland kackerlackor, vilket våran hyresvärd säger att det inte alls är någon fara.. Åh jag blir så upprörd! Men vad kan vi göra? Vi ringer varje vecka för information men blir aldrig nå klokare.. Att gå ut i tidningen kommer inte få oss att flytta fortare, snarare tvärtom. Dom vill nog inte svartmålas i tidningen och blir nog inte gladare på oss.

Jag lider så med den här familjen! Vi har ju som sagt inte ens i närheten så mycket som dom men det är minst lika äckligt och ingen hyresvärd verkar vilja hjälpa mer än nödvändigt.

Vill ni se avsnittet så kolla nedan. Varnar dock er som lätt blir äcklad ;)
http://svtplay.se/v/2624527/plus/del_7_av_10

♡ Marie S: http://marieodanne.blogg.se/
2011-12-04 ✩ 09:23:55

Förstår verkligen att ni tycker det är äckligt! Ryser bara jag tittar på reportaget. =(


♡ Matilda [myphoto.blogg.se]: http://myphoto.blogg.se/
2011-12-04 ✩ 16:44:49

Hemskt! Men jag tycker er situation inte verkar särskilt rolig den heller. Ni kanske kan hota hyresvärden med att gå till tidningen OM de inte fixar det för er? Jag tycker inte att det är acceptabelt att de gör på det sättet, speciellt när ni måste betala dubbel hyra och när ni är förbjudna från att flytta.



Jag önskar er stort lycka till oavsett vad ni gör!


♡ ENDENISE: http://endenise.se
2011-12-04 ✩ 21:48:49

såg avsnittet, uschaaa!! Lider så med er även om detta var värre. Kramis





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback