2011-07-21 19:54:47

Ingen bebis ännu & ordinerad vila


Den där katten förföljer mig..

Idag var det dags för ännu ett besök på mvc, dock hos en annan barnmorska eftersom min ordinarie har semester. Blev massa strul när jag kom dit för tydligen var inte jag inbokad utan någon annan som inte kom så antagligen hade dom bokat fel person sist jag var där. Nåväl, efter många om och men fick jag komma in ändå. Vi hann inte med så mycket idag men jag hade högt blodtryck (140/95) och lite protein i urinet så det blev ordinerad vila tills nästa onsdag när jag ska dit igen. Har det inte kommit någon bebis då blir det boka igångsättning.

Lite trist skulle det vara om det kommer krävas igångsättning, men det känns skönt ändå att jag inte kommer gå över mer än någon vecka som max. Jag hoppas såklart att allt sätter igång av sig själv innan :)

Men vila var det som sagt, och hur vilar man inte bäst om inte med godis? Dessvärre hade dom dessa burkar på affären nu.. Nåja, godiset lär ju inte ska smaka sämre för de får vi hoppas på ;p

150 slag slog förövrigt lillhjärtat idag <3

♡ Cherie Mårtensson - I väntan på liten: http://mammacherie.se
2011-07-21 ✩ 21:01:25

Alltid skönare om förlossningen sätter igång av sig själv :) Hoppas du har en trevlig kväll :)


♡ Ida - Isabellas mamma: http://dagarmeder.blogg.se/
2011-07-21 ✩ 21:21:49

Får hålla tummarna då att förlossningen sätter igång av sig själv!


♡ Malin: http://malin83s.blogspot.com
2011-07-21 ✩ 21:21:55

hur mkt protein hade du???

var Ytterst vaksam på huvudvärk, svullnad, flimmer framför ögonen - kan te sig som blixtrar eller guldregn!, magvärk i övre delen av magen, illamående osv.

har haft preeklampsi med Båda mina barn, hann dock aldrig insjukna med 2a barnet då vattnet gick precis när mitt blodtryck började öka..

med 1an däremot var jag ganska så rejält sjuk..

och blev igångsatt pga preeklampsin och lite för lite fostervatten.....



jag kände mig som om jag skulle bli sjuk i influensa, en konstig tryckande huvudvärk och ENORM trötthet.. ja man kände sig helt enkelt Sjuk.. kopplade det inte alls som att det hade med havandeskapsförgiftningen att göra..



det är underligt att din BM inte skickade dig till förlossningen! gränsen för högt bt går vid 140/90..

När jag blev igångsatt med 1a barnet så hade jag 150/100 och +3 på urinen, +4 när jag kom in till förlossningen, blev igångsatt 1h efter ankomst....



så, var vaksam i tell you, minsta symptom så ringer du förlossningen direkt.

jag skulle annars rekommendera dig att ringa nu ihelgen för en kontroll av blodtrycket ändå... och urinen....

havandeskapsförgiftning är Inte att leka med och Fort går det.



kan absolut som sagt inte förstå att din bm skickade hem dig för lite vila, du är alldeles i slutet av graviditeten ändå.....



håller tummarna för att allt går bra!

/malin :)


♡ Elin & Koira: http://koiruliini.se
2011-07-22 ✩ 14:33:25

Vilken lyx att få veta att du inte kommer gå över maxtid! Man kan ju hoppas att det blir samma för mig om det inte sätter igång snart, något ska man väl ha för att man väntar barn i semestertider...!? :D


♡ Marie: http://myflowergirl.blogg.se/
2011-07-22 ✩ 16:38:33

Jättesöt burk ju samt vad fiiint du gjort om här, snyggaste du haft nu tycker jag =D



Hoppas att bebben kommer snart =D

kramar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback