2011-03-15 09:43:34

Vecka 22

Mamma:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Bebis:

Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter

Egna tankar:
Förutom att bäckenet håller på att "luckras upp" (foglossning?) och att det känns som jag är en 90-årig gammal tant med höftprotes många gånger så är det riktigt mysigt att vara gravid nu! Sen hon gjorde sin första riktiga karatespark har dom kommit regelbundet varje dag, och härom natten fick till och med pappa Victor känna sin dotters akrobatik  och det är så häftigt för man känner att det blir lite starkare och tydligare för varje dag, och oftast är det på samma tider också. Sen står det även om vadkramper, och det har jag lyckats undvika under hela tiden fram tills härom natten. SENDRAG! Inte skönt, men jag fick det så ofta för nå år sen så jag vet hur man snabbast får bort skiten tack och lov.

Och just ja, det står att det "..kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska". Själv har jag läckt som en milko-ko sedan den 14:e veckan (Ok, kanske lite överdrift, men läckt har det gjort iaf) ;p

♡ Mirre: http://myflowergirl.blogg.se/
2011-03-15 ✩ 10:20:08

Både för & nackdelar med andra ord =D. ja, det har varit en bra helg minsann =D, eran med hopps jag

kramar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback