2011-10-07 12:33:47

Tips?

Felicia har blivit så sjukt mammig, spelar ingen roll hur djupt hon än sover så vaknar hon kort efter att jag har lagt ner henne. Hon vägrar att ligga själv och kan bara vara hos andra en kort stund innan hon börjar skrika. Så ska jag kunna duscha tex så måste Victor sitta med en skrikande bebis tills jag är klar och då ska hon ammas för att lugna sig.. Jag älskar min dotter men om jag inte får börja ha händerna fria snart kommer jag bli kokko! Bärsele funkar inte. Visst hon blir lugn men jag kan fortfarande inte få något gjort ett eftersom det är för påfrestande för ryggen.

Tips vad jag kan göra?!

♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2011-10-07 ✩ 13:26:17

Bärsjal?

Hon sover inte gott i vagnen...? Casper kunde jag ibland söva i vagnen och sen sov han gott där ett tag och jag kunde duscha och fixa lite. Eller i babysittern.



Men förstår hur du känner. Anna var likadan och är det ännu ibland. Ska ligga vid bröstet och sova...


♡ Malin: http://malin83s.blogspot.com
2011-10-07 ✩ 17:08:25

jadu,.. utvecklingssprång är det enda ordet, det går över...

din sambo får helt enkelt stå ut och försöka distrahera henne så gott det går..

köp boken "växa och upptäcka världen".. oumbärlig bok!!!


♡ Anna:
2011-10-07 ✩ 21:16:49

Jag har ty samma problem, så du är inte ensam, kan vara skönt att höra det<3

Tipsa oss ni som vet:)

Men inte skrik metoden!

♡ Martina: http://martinaballerinas.blogspot.com
2011-10-08 ✩ 10:30:15

Sööööt tjej!! Definitivt utvecklingsfas. Teodor ville inte heller sova någon annanstans än i famnen när han var i din tjejs ålder. Det går över men sen kommer det snart en ny period. ;) Då vägrar de sova helt och vill upptäcka världen jämt och ständigt. Den glada bebisen blir kinkig och grinig. Kan inte sysselsätta sig själv.



Du kan söka på internet så hittar du lite eller köp boken som någon tipsa om. Jag fick den av en kompis. Ganska bra att titta lite i. Man får ta det med en nypa salt men mycket är matnyttigt :)



Lycka till!! Hihi.


♡ Blue Velvet - Vegas mamma: http://bluevelvet.nu
2011-10-10 ✩ 00:10:10

Känner igen det till en viss del... Och nu börjar ryggen strejka. En kväll la jag henne precis bredvid mig så hon kunde känna mig i soffan och så fick hon skrika tills hon somnade. Det var rätt jobbig både skriket och det där dåliga samvetet. Men det var så skönt efter 10 min då hon somnade och sov sen i 4 timmar. Vet inte om det är en bra idé, men jag tyckte det var värt försöket.

Man får helt enkelt stå ut!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback