2011-10-18 10:03:14

Tisdag

Dagens minus:
- Blivit tvärförkyld
- Antagligen smittat Felicia också
- Kackerlackorna är kvar...
- Grått och tråkigt ute

Dagens plus:
+ Ska klippa mig idag
+ Felicia sover hela nätterna men vaknar dock var tredje timma och ska äta*
+ Vi ska kolla på trean idag
+ Anticimex var här igår och la ut fällor i köket och badrummet


* Med att sova hela nätter menar jag att hon somnar om direkt när hon fått ammat en liten stund och sover vidare och inte vill vara vaken någon timme här och där

♡ Elin - Mamma till My: http://mysansfamily.blogg.se/
2011-10-18 ✩ 10:39:09

Jobbigt o va sjuk! Krya på dig! :)


♡ Malin:
2011-10-18 ✩ 11:05:09

men om hon vaknar för att äta, så skulle inte jag kalla det för att sova hela nätter? :D

hela nätter är det ju när de inte vaknar mer än var 5.e timma.. eller mer. :)))

definitionsfråga kanske, men jag anser bara inte att någon sova en hel natt om de vaknar var 3e h, oavsett orsak... :))



här började vår 2a sova hela nätter vid ungefär 3mån ålder, dvs han åt vid 20-22 nånting för att sova HELA natten o vakna vid 6-7--8 för att äta igen..

men sedan kom diverse utveck.faser samt att han uppenbarligen blev störd av oss då han sov inne hos oss, vid 8mån kom vi på att försöka lägga honom i eget rum i egen säng (sovit i egen säng från start) o voila! han har mestadels sovit hela nätterna igenom sedan dess.



vår 1a sov inte hela nätter förräns han var 11mån... men han vaknar ff emellanåt av mardrömmar eller att han vill ha nappen....

men mestadels får vi alla fyra sova hela nätter. :)))



hoppas ni får bli friska snart! är ju värdelöst att va sjuk!

/malin

♡ Jag som:
2011-10-18 ✩ 20:15:05

Tycker att du gjort det bra! Om man bara sovit 1-2 timmar / natt så är ju detta en dröm! Sen tycker jag inte man ska ha så bråttom att flytta små bäbisar till eget rum , som ovan. Bara tryggt att ha dem i sin säng i sovrummet ! Har aldrig tagit nått av mina tre barn före två år.

♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2011-10-18 ✩ 21:57:42

Vad skönt att hon verkar ha förstått det här med att sova natt! :) Alltid skönt när man jan leta upp postiva saker och fokusera på dom :)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback