2012-01-18 10:49:43

Gödningsmedel? Raketbränsle?



Ja det är ett mysterium vad min bröstmjölk egentligen innehåller, men fart är det i den - det visade Felicia igår på BVC :) Mammas STOOORA tjej, kan ni gissa vad matchvikten hennes ligger på nu? Jag fick en chock, hade gissat på mycket men hon visade att det var "go big or go home" som gällde. 9576g och 67cm lång. Förstår ni, nästan 10 kilo! Mina goa knubbis :) Men fortsätter hon såhär hamnar hon på kompisens kurva ovanför ;) Jag frågade lite fint om jag verkligen ska låta henne amma precis när hon vill och eftersom jag helammar så är det bara att köra på sa både sköterskan och läkaren. Känns ju skönt att veta iaf! Det kommer ju plana ut senare såklart, men som mamma blir man ju orolig för allt :)

Två sprutor fick hon också. Ett pip sen sa hon inget mer, gissa om man blev stolt! Hon blev lite varm igår och fick alvedon, sen har hon sovit en väldans massa. Vi var upp innan 6 och bytte blöja och vinkade hejdå åt pappa, sen vaknade hon nu 10.00 :)

Nu är det snart blöjbyte igen, tycker det börjar lukta lite stinky från gåstolen. Varje gång jag tittar åt hennes håll är hon på en ny sida av rummet - men hon går inte, hon hoppar fram i den :D Så söt! Och justja! Felicia kan nu sitta alldeles själv! Gud så fort det går, min lilla bebis <3

♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2012-01-18 ✩ 16:19:43

Så söt så! Bra krut i din mjölk då alltså :) Kul när det är på det hållet så man inte behöver oroa sig en massa...



hoppas ni haft en fin dag!


♡ Angelica - Mamma till Moa: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
2012-01-18 ✩ 18:04:09

Härligt med stora barn :D Så länge dom mår bra är de ju jättebra!

Moa vägde lika mycket på vårt 10 månaders besök :)


♡ Evelina - mamma till Lucas: http://evelina84.blogg.se/
2012-01-18 ✩ 22:43:29

haha sötis.... :) 3 kg mer än Lucas! Men Lucas vinner på längden sa han ;) hihi


♡ Blue Velvet - Vegas mamma: http://bluevelvet.nu
2012-01-19 ✩ 21:48:51

Så fin hon är! Måste ju kännas skönt att kunna helamma. Själv räcker inte min helt, utan måste ta ersättning. En morgon, en middag, en kväll och en på natten.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback