2012-03-09 07:28:48

Blodsmak

Godmorgon! Här har vi börjat kliva upp före 7 varje morgon, men det är inte så hemskt som det låter, jag har faktiskt börjat vara pigg då - kanske för att jag lägger mig och sover samtidigt som Felicia runt 20.00 varje kväll :p

Jag pratade om att jag skulle till tandläkaren för ett tag sen, och precis som jag anade behövde visdomstanden dras eftersom den hade gått sönder, och även på senare dagar orsakat förjävlig tandvärk! (En natt var jag tvärsäker att jag inte skulle överleva tills morgondagen ;p) Igår hade jag tid för dragning, så det var bara fram med tången och dra ut den. Gissa om jag hade föreställt mig värsta scenariot innan? Typ att dom skulle sitta i 30 min och dra, skära upp, blodet skulle spruta.. Ja ni fattar! Hur gick det då? Bedövningen kändes som ett litet stick, in med tången, vicka lite, KNAK (låter som käken knäcker) och tanden var ute. 30 sek? Ja sen var det över. Fan det var ju inget tänkte jag, skulle kunna dra alla tänder när som helst om det var så smidigt.. Eller ja..

Hade lite ont igår men det gick över. Mest jobbigt är det att det blödde lite och att jag är lite rädd att det ska fastna mat och bli infekterat.. Men förutom det så är jag fövånad över hur smidigt det har gått. Vakna med lite blodsmak kan jag ta över den där tandvärken, lätt!

Nåja, mycket babbel nu om den där tanden. Nu ska jag fortsätta förtära min frukost och läsa lite bloggar medans Felicia underhåller sig själv :)

♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2012-03-09 ✩ 21:35:46

Tänk om det så lätt när jag dragit ut tänder.. ajaj..

Men skönt att ha det gjort!


♡ Anna Thomsson - Hudvård, familjelycka och kampen om rättvisa: http://annathomsson.blogg.se/
2012-03-10 ✩ 10:37:07

Ja, jag håller helt med dig! Jag förstår inte heller varför så många är irriterade... Helt meningslöst och framför allt så hjälper det ju ingen mer att bli förbannad och sur.



Kram!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback