2012-03-10 11:22:09

Mammagrisen



Igår kom mamma över med en liten present åt oss, nya lakan! Att lägga sig i en nybäddad säng är top 10 av saker som förgyller vardagen :) Och ja, som ni ser sover Felicia fortfarande i våran säng. Hon totalvägrar sin egna säng och så länge jag fortfarande ammar så får hon sova med oss. Efter att ha börjat mammalivet med 1 - 3 timmars sömn varje natt i ca 3 veckor så uppskattar jag verkligen att få sova nästan hela nätter med max 2 uppvaknanden :) Man blir verkligen helt förstörd utan sömn en längre tid, och om det krävs att Felicia sover brevid mig för att jag ska få sova så är det värt det alla dagar i veckan! Lära sig att sova själv kommer hon lära sig så småningom - Jag menar, hur många 18åringar sover brevid sin mamma? ;) (Jag hoppas självklart att hon lär sig sova själv innan sin 18-årsdag... haha!)

Men på tal om det så har Felicia blivit så mammig på sistone, nu skriker hon rakt ut om jag sitter längre ifrån än 2 meter ifrån henne. Sitter hon i gåstolen kommer hon och sitter brevid mig och klappar(slår) mig på benet tills jag ger henne uppmärksamhet. Och skulle ja gå in i ett annat rum kommer jag tillbaka till världens skrik och stooora krokodiltårar ;p Men det är övergående så jag står ut!

Nu kommer snart min syster och min systerson, så vi ska väl umgås lite och spela lite kinect kan jag tänka mig. Ha en trevlig lördag!

♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2012-03-10 ✩ 13:39:09

SOm i vår säng då! Anna sover fortfarande bäst hos oss.. Istället för att man ska gå upp en miljon gånger och somna om henne så är hon i vår säng.. vi sover och hon sover win win... :)


♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2012-03-10 ✩ 13:44:23

Sv: har dragit ut två sådana där dracula tänder som satt högt upp ..

Sen en visdomstand som folktandvården tyckte växte lite snett. hade inte ens kommit upp så den skar dom ut och slog i bitar och drog ut bit för bit...


♡ stolt moster o prins albin:
2012-03-10 ✩ 15:40:27

tack för att vi fick hälsa på er :)

♡ ENDENISE: http://endenise.se
2012-03-11 ✩ 13:09:11

jag är lite smått avundsjuk haha. Wilgot har sovit mellan oss 1 gång i hela sitt liv, eller ja han började sova i sin säng när han blev 1 månad. Men nu på "äldre dagar".. Tycker det är så myyyys! Lo sover i egensäng nu så henne får man inte heller gosa med


♡ Elina: http://volanen.blogg.se/
2012-03-12 ✩ 12:33:15

Hamnade här av en slump men vilken härlig blogg du verkar ha och snygga sängkläder :-) Våran dotter sover också i våran säng emellanåt, och hon är nog lite äldre än eran men äsch, det är bara att ta vara på dom mysiga stunderna för vips vill dom då inte ens ha en kram ;P





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback