2012-05-31 10:42:16

Tips tack!

Hej på er igen! Bloggen är ännu på semester men jag skulle behöva lite tips från mina kloka läsare (om ni finns kvar d.v.s ;p). Felicia har sovit emellan oss sen dag 1, och det börjades med det eftersom jag var snittad och hade helt enkelt för ont för att kliva upp och lyfta i och ur henne från spjälsängen. Sedan började det eviga nattammandet och efter många sömnlösa nätter började jag liggamma och helt plötsligt fick vi alla sova hela nätter. Så av bekvämlighet har vi fortsatt så och så fort vi närmar oss spjälsängen skriker Felicia och är övertygad om att jag kommer försvinna föralltid.

Jag har försökt med alla klassiska tips som finns att googla, men när hon skrikit i 30 min och är genomblöt av svett ger jag upp. Välling har hon druckigt 3ggr sen totalvägrade hon. Försöker jag lyfta henne när hon somnat vaknar hon.

Så efter en natt med fötter i magen, ansiktet m.m vill jag gärna att hon sover i sin egna säng. Har ni nå tips? Vad fungerade för ert barn?

♡ Angelica: http://sweetangie.blogg.se/
2012-05-31 ✩ 21:33:44

Det är svårt det där.. Vi hade oxå problem med det..



Jag kan ju berätta vad som fungerar för oss.

Olivia somnar alltid i min famn och sen lägger jag henne i sin säng.. Nu vet jag ju inte om Felicia somnar i famnen på er, vissa barn gillar ju inte alls det... Men det fungerar i alla fall för oss =)


♡ Sofie - Mamma till två små: http://lillgarden.blogg.se/
2012-06-01 ✩ 11:20:01

Oj! Har inga bra tips alls.. Våra små sover fortfarnande hos oss.. Eller ja Casper somnar för det mesta i egen säng men kommer sen upp till oss ibland...



Det vi gjort är att vi köpte en barnsäng till CAsper och satte sidan om vår. La han där och lät han sova där. Blev han orolig var det lätt att bara lägga en hand på han eller dra sig närma och visa att vi är här.. till sist så förstod han att vi var där... Vet inte om det är ngt ni kan göra men det är mitt tips! :)



Lycka till och ha det bra!


♡ Anna: http://homeandhappiness.wordpress.com
2012-06-01 ✩ 13:29:00

Vår lilla kille kan inte somna själv i sängen men sova i sängen går bra. Så vi har honom i bärsele och när han har somnat så lägger vi ner honom i sängen. Tidigare när jag ammade så lyfte jag över honom till oss och ammade honom för att sedan lyfta tillbaka honom. När jag la honom i vår säng så la jag en filt under så när jag skulle lyfta tillbaka honom så lindade jag filten runt honom. Då vaknade han inte utan sov sött vidare. Lycka till det är inte lätt med de små liven.


♡ Marie S: http://marieodanne.blogg.se/
2012-06-05 ✩ 23:14:08

Sitt bredvid spjälsängen och prata m henne, ta henens hand osv eller så kan man gå ut ur rummet och sen går man in, lägger ner dem och säger godnatt och så håller man på så (typ 5 min metoden) tills de sover. dock gillar jag inte tiden, tycker den är för lång, men jag gillar idén (om du förstår vad jag menar). Tja vad kan man mer göra....ha bra kvällsrutiner, läsa saga, sjunga osv.


♡ Marie: http://myflowergirl.blogg.se/
2012-06-07 ✩ 23:48:44

Härligt med lite livstecken =D





Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/Hemsida:


Vad har du på hjärtat?

Trackback